Po zakończeniu Rajdu, kierowca i właściciel zespołu NeoRaid Rally Team, Piotr Beaupre powiedział:
Wczoraj podjęliśmy decyzję, że startujemy w niedzielę, choć walczyliśmy już tylko o przysłowiową czapkę gruszek. Stwierdziliśmy, że to okazja do dobrego treningu i przetestowania nowych ustawień. Ponieważ rano spadł deszcz, zmieniliśmy opony z All Terrain na deszczowo-błotne, do których musieliśmy na początku się przyzwyczaić. OS był bardzo śliski i zdradliwy, wielu zawodników miało na nim problemy i ostatecznie został przerwany. Konsekwencją tego było odwołanie również drugiego przejazdu, co moim zdaniem nie było konieczne. Z tego co słyszymy, decyzję sędziów wymusili zawodnicy z czołówki. Żałuję, że pod uwagę nie została wzięta opinia pozostałych uczestników rajdu. Uważam, że to niesportowe zachowanie i mam poczucie niesmaku. Na rajdach terenowych „bywa” mokro! Gdy na WRC pada deszcz, nikt nie myśli o odwoływaniu zawodów. Z tego co wiem, nie jest to jednak decyzja organizatorów rajdu, ale odgórna z FIA.
Dzisiejszy odcinek był dla samochodu bardzo trudny, nie brakowało na nim bardzo nieprzyjemnych „tralek”. Wymagał ogromnej koncentracji i wyczucia na śliskim błocie, którego nie docenił m.in. Ten Brinke. Jego auto wyleciało do rowu na stosunkowo prostym zakręcie. My również byliśmy o włos od wjechania do maleńkiego rowu, z którego również nie bylibyśmy w stanie się wydostać w tych warunkach. Jechało nam się bardzo dobrze. Ustawienia pod nowe opony, czyli inne ciśnienie niż w AT i dodatkowe paliwo w baku, które nas dociążyło, okazały się dobrym wyborem. Bardzo żałujemy, że nie mogliśmy pojechać drugiej pętli – byłby to dla nas znakomity trening i moglibyśmy powalczyć dla własnej satysfakcji o dobry wynik na oesie.
Słowa uznania dla organizatorów rajdu – wykonali masę pracy, trasa była pięknie wyrównana i nie tak dziurawa. To że tyle aut nie dojechało, wiele załóg, w tym nas, spotkały przygody – to dla każdego nauka. Już wiemy, jak przeciwdziałać zjawisku przetarcia przez piasek paska klinowego, które spotkało nas po raz pierwszy w 20-letniej karierze.
Ostatecznie załoga Piotr Beaupre / Jacek Lisicki zajęła 14 miejsce w klasyfikacji generalniej, notując doskonały, szósty czas na 4 OS Dobra.
Zapraszamy do oglądnięcia krótkiej galerii z końcowej fazy rajdu.
(wpis 01.09.2014)