Zakończyły się nasze prace przy kompletnym «rebuild» Bowlera Nemesis. W ciągu kilku miesięcy prac, samochód został w zasadzie zbudowany od nowa. Po rozmontowaniu rajdówki do «najdrobniejszej śrubki», stan wszystkich podzespołów zostały zweryfikowany i zapadły decyzje o wymianie elementów na nowe lub poddaniu ich starannemu odnowieniu. Konstrukcja klatki została dokładnie oczyszczona, precyzyjnie naprawiona, a następnie starannie polakierowana. Skrzynia biegów, silnik, dyferencjały, amortyzatory zostały wyremontowane przez specjalistów, a uszkodzone nadwozie naprawione i polakierowane. W samochodzie pojawił się nowy zbiornik paliwa z aktualną homologacją FIA oraz nowy system gaśniczy, spełniający wymogi aktualnych przepisów. Poprowadzone zostały wszystkie nowe instalacje — paliwowe, olejowe, hydrauliczne i elektryczne. Cały układ napędowy i zawieszenie składa się teraz z nowych lub doprowadzonych do stanu «jak nowe» elementów, dużą uwagę przyłożyliśmy do prawidłowego ustawienia parametrów i geometrii zawieszenia. Co ciekawe, w trakcie pomiarów geometrii na stanowisku pomiarowymi okazało się, że nadwozie pomimo długiej już historii rajdowej jest «proste» i symetryczne. W trakcie ponownego montażu samochodu, wprowadzony został szereg ulepszeń i modyfikacji wielu podzespołów i elementów, wynikających z doświadczenia zespołu NeoRaid i praktyki rajdowej załogi Bomba Rally Team. Te usprawnienia uczyniły samochód mniej podatnym na awarie i uszkodzenia oraz poprawiają jego osiągi i prowadzenie na rajdowych trasach.
W najbliższych dniach wykonawca remontu jednostki napędowej przeprowadzi strojenie silnika na hamowni, a następnie zaplanowane są testy drogowe (a w zasadzie terenowe), po czym dla Nemesisa rozpocznie się sezon rajdowy!
(wpis 2.06.2017)