O starcie w wyścigu 24-godzinnym czy światowej klasy maratonie marzy wielu z nas, ale tylko nieliczni pomysł ten realizują. Na drodze stoi bowiem wiele przeszkód - tych większych, jak konieczność posiadania własnego auta czy zespołu serwisowego, oraz mniejszych, jak organizacja dalekiego wyjazdu i liczne formalności. Na wszystko potrzeba czasu i - last but not least - pieniędzy. Nasz zespół, który na swym koncie ma liczne występy w Dakarze, Silk Way Rally, rajdach Pucharu Świata oraz zawodach 24-godzinnych, przygotował ofertę dla wszystkich, którzy chcieliby skosztować off-roadu na europejskim bądź światowym poziomie, ale nie mają czasu lub wolnej głowy, by zająć się tym na własną rękę.
W parku maszynowym NeoRaid Rally Team przygotowane do startu czekają dwie rajdówki BMW skonstruowane w niemieckim X-Raid, którego auta zwyciężyły cztery ostatnie edycje Dakaru. BMW X3CC pod względem konstrukcyjnym niewiele różni się od słynnego MINI All4 Racing, natomiast nieco starsze BMW X5CC jest przykładem perfekcyjnie dopracowanej rajdówki słynącej ze swej niezawodności. Obok nich parkuje podobne z wyglądu, ale nieco niższe i bardzo szybkie buggy BMW ProPulsion zbudowane przez francuskich specjalistów z firmy ProPulsion - Sadev, wyposażone w silnik wolnossący Nissana przygotowany przez Vincenta Foucarta, którego specjalnością są wyścigi 24-godzinne.
Wszystkie trzy samochody przybyły z rajdowych stajni cieszących się dużą renomą i nieustannie utrzymywane są w znakomitej kondycji przez mechaników NeoRaid Rally Team, którzy pozostają w stałym kontakcie z ich twórcami. Zasadą obowiązującą podczas prac serwisowych jest całkowita rezygnacja z zamienników oryginalnych części, które stanowią tylko pozorną oszczędność, niosąc ze sobą ryzyko niższej wytrzymałości i błędów konstrukcyjnych. Dlatego w całej trójce BMW montowane są wyłącznie komponenty z najwyższych półek światowej klasy producentów takich jak Reiger, Sadev czy X-trac, choć stanowią one duże wyzwanie dla działu logistycznego zespołu ze względu na swoją wysoką cenę i niełatwą dostępność. Są jednak gwarancją, że auto nie zawiedzie daleko od domu na trasie długiego oesu.
Kolejna zasadą, która wzmacnia tę gwarancję, są szkolenia, które przeszedł nasz zespół techniczny u konstruktorów samochodów oraz dostawców podzespołów. W firmie X-Raid polscy mechanicy spędzili blisko 3 tygodnie, budując pod okiem specjalistów gotowe do startu X3CC. W centrali Sadeva w czasie kilkudniowego pobytu uczyli się usuwać awarie oraz dobierać ustawienia skrzyń biegów oraz dyferencjałów. Z kolei firma Reiger przysłała do siedziby naszego zespołu technika, który przeprowadził szkolenie z napraw i regulacji tych doskonałych, aczkolwiek skomplikowanych w obsłudze amortyzatorów. Serwisanci NeoRaid Rally Team w czasie rajdu takiego jak Dakar mają ułatwiony dostęp do ekspertów z w/w firm, co ułatwia ekspertyzę uszkodzeń i pozwala na usunięcie awarii w przeciągu kilku godzin w nocy.
Ambicją naszego zespołu jest utrzymywanie samochodów w perfekcyjnej kondycji, tak aby jedynie błąd kierowcy lub poważny wypadek mógł spowodować wykluczenie zawodnika z rajdu - komentuje Piotr Beaupre, szef NeoRaid Rally Team. - Szczycimy się niemal stuprocentową dojeżdżalnością naszych BMW X3CC oraz X5CC. Również BMW ProPulsion, które kupiliśmy dość wyeksploatowane, po roku pracy naszych mechaników również doczekało się gwarancji niezawodności. Auto ukończyło Baja Poland 2015 i wygrało swoją klasę, a kilka tygodni temu ukończyło 24-godzinny wyścig w Portugalii, uzyskując najlepszy czas okrążenia w trakcie zawodów.
Główną imprezą w planach zespołu na sezon 2016 jest dwutygodniowy maraton Silk Way Rally (8-24 lipca), na którym zawodnicy ścigać się będą na trasie z Moskwy do Pekinu. Rajd przyciąga uwagę najsilniejszych zespołów na świecie, stanowiąc poważną konkurencję dla słynnego Dakaru. Walka na bezdrożach Rosji, Kazachstanu oraz Chin może okazać się nawet bardziej ekscytująca od rywalizacji w Ameryce Południowej czy Afryce. NeoRaid Rally Team, który w SWR startował już trzykrotnie, zamierza zgłosić na zawody BMW X3CC oraz BMW X5CC. W ich kabinach są jeszcze wolne miejsca, dlatego zapraszamy chętnych, którzy chcieliby przeżyć przygodę życia. W pakiecie "All Inclusive" klient otrzymuje gotowe do startu auto obsługiwane przez profesjonalny zespół mechaników i korzysta z opieki team managera troszczącego się o wszystkie kwestie formalne (zgłoszenia, dokumenty, opłaty) oraz praktyczne (nocleg, wyżywienie, przeloty). Obie rajdówki BMW X-Raid mogą również wystąpić w dowolnej rundzie Pucharu Świata FIA 2016, która swoim terminem nie będzie kolidować z Silk Way Rally.
Tańszą propozycją i na dodatek mniej czasochłonną (wystarczy wolny weekend) jest udział w jednym z pięciu 24-godzinnych wyścigów terenowych, które rozgrywane są w Europie i Afryce. NeoRaid Rally Team brał udział już w wielu tego rodzaju imprezach i dysponujemy maszyną, która jest w stanie nawiązać walkę z najlepszymi. W listopadzie 2015 w zawodach 24 Horas TT Vila de Fronteira w Portugalii nasze BMW ProPulsion zajęło 21. lokatę, udowadniając swój potencjał podczas rywalizacji o pole position, w której wywalczyło 4. czas (na 80 startujących pojazdów), a także uzyskując najlepszy czas okrążenia w czasie trwania wyścigu. W składzie naszej ekipy znalazł się Portugalczyk Pedro Dias da Silva, zwycięzca narodowej klasyfikacji Baja Portalegre 500, który na mecie komentował przebieg zawodów: - 24H TT Fronteira był wspaniałym wyścigiem. Jestem dumny, że startowałem w tak profesjonalnym zespole, jakim jest NeoRaid Rally Team, i bardzo dziękuję, że było to możliwe. Gratuluję moim teammates: Piotrowi, Edgarowi i Carlosowi. W takich zawodach każdy, kto osiągnie linię mety, jest zwycięzcą. Liczę, że wkrótce znów się spotkamy!
W sezonie 2016 na pewno odbędzie się co najmniej pięć wyścigów 24-godzinnych: na Sardynii (24 Ore Tout Terrain D'Italia, 1-3 kwietnia 2016), w Maroko (24H Off Road Maroc, 7-13 maja 2016), w Polsce (GORM 24h Race, 19-20 sierpnia), we Francji (24H Tout Terrain de France, wrzesień 2016) i w Portugalii (24 Horas TT Vila de Fronteira, listopad 2016). BMW ProPulsion może wziąć udział w każdej z tych imprez, a jedynym warunkiem jest skompletowanie obsady zespołu, czyli 3-4 zawodników, którzy na zmianę co kilka godzin przejmują prowadzenie pojazdu. Każdy, kto uczestniczył w całodobowym wyścigu w terenie, wspomina to jako jedną z najniezwyklejszych przygód swojego życia. Wielogodzinna walka z rywalami i własnymi słabościami, w świetle dnia i ciemnościach nocy, przy zmieniających się warunkach atmosferycznych i narastającym zmęczeniu to bardzo poważne wyzwanie. Zawody 24-godzinne cieszą się przy tym niepowtarzalną atmosferą - w Portugalii wyścig rozgrywany był wokół miasteczka rajdowego pełnego namiotów cateringowych. Wiele zespołów organizowało bankiety dla kibiców oraz przyjaciół, podczas których śledzono walkę na trasie. O północy odbył się spektakularny pokaz sztucznych ogni.
Zachęcamy zawodników do startu naszymi rajdówkami w sezonie 2016 i zapraszamy do kontaktu.